Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

fredag 24 februari 2012

Vår!!!!!!!!!!!!!!

Ja, snart iallafall!
Hänger i luften!
Igår sken solen och himlen var blå! Luften var klar och så fräsch!
Satt en liten kort stund på trappan och bara njöt!
Djupa andetag medan jag kände hur solens varma sköna strålar värmde!
Underbart!
Älskar våren!
Är nog min favoritårstid!

Samtidigt så stinger det till lite i hjärttrakten... Våren var min och mammas tid. Hon kom cyklande efter jobbet och stannade för lek i trädgården och en kopp kaffe i våra utemöbler.
Även en och annan lunch ute i trädgården blev det när solen sprack upp vintern och värmde.
Jaja... detta är väl en skum känsla och något som kommer hänga kvar runt denna tiden på året..

Jaja... Längtar iallafall efter mer sol och mer blå himmel och värme!
Längtar efter att solen ska torka upp allt det blöta och att frosten ska sluta invadera bilen på nätterna ;)
Ser fram emot mer fågelkvitter och lite grönska i vår kala trädgård!
Längtar efter att slippa overaller, vantar, mössor och tjocka skor/stövlar!
Ser fram emot att bara kunna sticka fötterna i små sandaler och gå ut, utan att behöva klä på sig extra!