Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

torsdag 23 februari 2012

Välkommen Estelle!

3280g 51 cm svensk kronprinsessa har i morse anlänt i Sverige! Stort grattis till Victoria & Daniel som påbörjat livets största äventyr! Grattis till Kungen & Drottningen som nu är morfar & mormor!
Jag har inte vart särskilt engagerad alls Victorias graviditet men rycks förvånansvärt mycket med i denna glädjande nyhet. Det är ju trots allt typ 30år sen det föddes ett kungabarn! Så visst är detta både stort och coolt och ska självklart uppmärksammas. Det sista kommer jag givetvis få äta upp. Måtta finns ju tyvärr inte. Kommer väl inte hända - men hade ju hoppats att den nya lilla familjen kunde få vara i fred ett par veckor och landa. Den tuffa delen av att inte bara vara känd - utan väldigt känd! Inget privatliv här inte...
Berättade för Mira om vad som hänt och hon svarar..
- Sånt som händer i sagorna mamma!
Detta är en dag att fira så sessorna jublade när vi hissade flaggan för vår nya lilla prinsessa!




Vår lugna samlade prins Daniel var givetvis stolt och glad när han berättade om sin dotter.




-Mina känslor är all over the place, sa han!

Välkommen Estelle Silvia Eva Mary!

- Posted using BlogPress from my iPhone