Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

torsdag 9 februari 2012

Blääääääääääääääää!!!!!!!!!!!!!

Krafsande i väggarna... tassande i väggarna... ljud i taket...

Haft besök av Anticimex. Och nej, det är itne Anticimex vi hört tassande i väggarna ;)
Men en trevlig kille kom hit och konstaterade det vi anande - R Å T T O R! I krypgrunden under vår tambur! U S C H ! !

Men nu är fälla utsatt och gift utlagt. Nog måste jag påstå att jag ogillar att ha ihjäl djur. Faktiskt! Men samtidigt - kan ju inte ha dem springandes i väggarna och tugga på vem vet vad?! Tänk om de gnager på elkablar å sånt!

Nä, hemskt ledsen, men de måste bort!

Så nu händer det saker i den lilla villan i veddige!

Och imorgon börjar Mathias och Rick (som ÄR elektriker) att se över alla kablar och dosor i hela huset!
Känns skönt!

En sak mindre att oroa sig för ;)

Tråkigt utgift, men hellre det än att riskera brand och ett hus mindre ;)