Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

fredag 24 februari 2012

Monarki eller?!

Verkar såklart ha blivit en debatt angående monarkin. Man menar att många tycker att det är förlegat. Vissa "regler" kanske kan ses över och moderniseras?! Jag är inte så insatt - men jag tycker att det är mysigt att vi har en kungafamilj istället för en president och därmed preseidentval var fjärde år! Känns mycket mer personligt och jag tycker att vi har en vacker kungafamilj. Synd bara att vår vackra drottning valt att göra ett och annat ingrepp som kanske enligt mig gärna kunde vart ogjort. Tror att hon hade vart ännu vackrare om hon låtit sig åldras men med omsorg. Typ med Mary Kays produkter kanske?!
Hur som helst - min personliga åsikt är heja Kungafamiljen!
Det enda tråkiga är ju denna envisa press och media som jagar dem. Det är ju förvisso deras jobb... Men vad tjänar det till att dra upp en massa skit som hände för 30-60 år sen?! Vem bryr sig?! Och vilken människa har inte bagage i sitt liv som man helst vill glömma?! De är ju människor de med - låt dem vara! Lite privatliv tycker jag att de borde få ha. Det tycker jag att A L L A borde få ha. Kungafamiljer, popstjärnor - kändisar över huvudtaget! Låt dem va!

Och åter till ämnet. Visst kostar vår Kungafamilj en slant. Hur mycket och vad pengarna går till vet jag inte - men bryr mig inte jättemycket heller. Finns annat att grubbla över. Men vad har vi för alternativ. Republik och presidentval var fjärde år! Vilket jippo och undras hur mycket billigare det systemet skulle vara?! Jag inbillar mig att det verkar ännu mer kostsamt?! Men som sagt.. inte så insatt... Detta är bara min spontana funderingar.
Jag inte insatt i varken politik eller politik ;)

Jag ser fram emot att se Victoria som drottning! Jag tycker att hon haft ett tufft liv - men kommit ut som en riktigt vacker kvinna med stolthet, värdighet, klokhet och skönhet och styrka! Heja henne!

Kort å gott! Grattis Sverige till en ny Kronprinsessa! Grattis vackra Victoria och Daniel till ert mirakel och grattis Kungen och Drottning till ert första älskade barnbarn!