Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

måndag 6 februari 2012

Framtidsdrömmar!

Sitter och njuter av ljuvlig musik. Bara älskar att dra igång en lista på spotify och sen sitta och lyssna och känna in musiken! Underbart! En dröm jag alltid haft är att kunna dansa och sjunga. Nån gång i livet drömmer jag om att gå "tantballet" för det har jag sett att det finns i Träslövsläge! Tänk att bara få känna in musik och flyta med! Eller öppna munnen och låta kraftfulla vackra toner dansa ut... Tyvärr är inte de toner som skuttar ur min mun helt kraftfullt vackra. Kraftfulla möjligen, dock inte riktigt ljuva.. Men när ingen hör så kan man ju bara låtsas - det är skönt!

Andra framtidsdrömmar jag har är att resa! Se världen. Se kulturer. Mysa runt och ta massa coola kort och möta spännande människor! Nån gång i livet ska jag och Mathias och ev sessorna ta en fet roadtrip i USA. Bila mellan de olika delstaterna. Kanske pappa följer med. Kanske brorsan. Ett stopp i Graceland kommer det bli då. I mammas minne.

Och en dag kanske jag köper en egen häst.

Har drömmar och planer för vårt hus som jag älskar. Och trädgården. Alltid planer. Alltid drömmar!

Och vet ni - jag tänker förverkliga dem!

Det börjar nu!
Med mig och mitt företag!
Jag vet att det kommer funka. Jag har sett det funka. Jag ska få det att funka! Genom att ta hand om andra och få andra att må gott och njuta av de ljuvliga produkterna jag jobbar med ska jag få mitt företag att blomstra och därmed även andras liv. Mary Kays koncept är grundat på den gyllene regeln " Behandla andra som du vill bli behandlad själv" Mary Kay sa alltid att om man kan se den osynliga skylten som varje människa har runt halsen "Make me feel important" så kan man gå hur långt som helst! Alla företag har en slogan - våran är " Berika kvinnors liv"
Fattar ni vilket koncept och företag jag får jobba med! Och när jag får mitt företag att blomma kommer jag få belöningar från huvudkontoret i form av ljuvliga smycken, resor och på sikt en fett cool mjukt rosa volvo!
Jag bestämmer mina dagar och lägger mitt eget schema och jag får träffa och spendera tid med mina vackra döttrar varje dag!
Jag har världens bästa jobb! Jag har världens finaste familj och vänner! Jag älskar mitt liv!