Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

fredag 10 februari 2012

Allergisk - eller inte?!

Vid några tillfällen har Mirabelle fått allergiska utslag. I ansiktet, ner mot halsen och lite bakåt runt öronen. Hon blir rödflammig, svullen, lite knottrig, varm och det kliar. Det har hjälpt med Tavegyl och hydrokortisonsalva - men ibland tagit upp till 3-4 dygn innan det röda, svullna, flammiga och kliet lagt sig. Fick för andra gången tid på VC för läkarbesök eftersom jag vill kolla upp varför hon får reaktioner - IBLAND! Utan att ätit nåt särskilt konstigt. Inte heller bytat tvättmedel eller sköljmedel och vi använder inget starkt. Jag är inte orolig för henne utan vill bara ha koll. Hon har fått reaktion 4 gånger i sitt liv tror jag. Och första gången var långt innan vi skaffade dessa katterna.
Hon har gjort ett pricktest för några år sen. Det visade ingenting. Denna gången blev det blodprov. Visade inte heller nåt.

Så, vet inte om eller vad jag ska hitta på nu?! Inget akut ju. Men vill ju ha koll. Kan ju vara bra att veta OM hon är känslig mot nåt. Och undrar ju....

Får helt enkelt ringa doktorn på måndag... och fråga vad han tycker...