Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

lördag 23 juli 2011

Ny blogg!

Öppnar en ny blogg. En blogg som är öppen :)
Ska göra en fin bok av den gamla och ta bort den...

Och bara ha denna öppna istället :)

Finns mycket att skriva om redan.
Igår hade jag en supermysig kväll med ett gäng härliga tjejer! Väldigt trevligt!
Och på dagen så hade jag en liten utflykt till ett stort gult varuhus... Det är nämligen så att vi (pappa) har besök av min farbror med familj från Skellefteå :) Och när de är här så blir det alltid en vända till Gekås. Jag och Nellie åkte med pappa, Per och Helene... Det var en och annan där samtidigt... inte helt oväntat, men det gick ändå väldigt bra tycker jag. Och jag fick med mig både det ena och det andra hem!
Bl a lite otippat kläder till mig själv - i form av en riktigt snygg grå kofta, två snygga klänningar och ... ett par coooooola gråa haremsbyxor - som jag aldrig kommer använda!
Fick liksom för mig att de var lite coola. Har vänner som har haremsbyxor och passar jättebra i sina. Så var inte fallet för mig! Gick omkring med de härligt sladdriga byxorna i ca en halvtimme och tittade på mig själv i spegeln ca 20 gånger - och kunde liksom inte förlika mig med vad jag såg. Passade verkligen inte!

Idag har vi haft en underbar dag!
Vi har vart i Hunnestad. I bygdegården.
Jag har fått en liten prins!
Jag och Mathias var lyckligt utvalda att bli faddrar för lille ljuvlige William!
Och hur kan man tacka nej till ett sånt ärofyllt uppdrag! :)
Så idag har vi hållt liten prins under namnceremoni och läst en liten text.
Det var en så mysig dag och alla hade mycket trevligt!

Nu har familjen intagit favvomat - spagetti å köttfärssås - mums!
Barnen är trötta, och jag med faktiskt...
Vi ska röja undan lite och sen tänker vi faktiskt bädda ner oss hela familjen i stora sängen och se en film... Mys!