Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

fredag 29 juli 2011

Vänner kan förändras...

Visst är det lustigt hur en människa kan förändras. En del till det bättre och en del... typ.. ja, en del förändras...
En gång hade Mathias en riktigt god vän!
Världens goaste och snällaste kille. Jag minns att när jag och Mathias blev ihop frågade han en gemensam vän om mig. Han undrade vem Mathias nya flickvän var och om hon var snäll. Han var orolig att jag skulle va taskig mot Mathias. Vi umgicks en del. En nära vän.

Sen tog det slut mellan honom och hans dåvarande flickvän. Hon är fortfarande en underbar, go och mycket nära vän. Men han avskärmade sig och skaffade snart en ny flickvän. Som han snart gifte sig med och byggde hus och de skaffade barn.
Man har alltid bara hoppats att han är lycklig - på riktigt alltså - det var ingen sarkasm där. För även om man går skilda vägar så kan man ju hoppas att den andre får ett fint och rikt liv.

Så var det så att häromdagen fick Mathias ett samtal på telefonen - men hann inte svara. Han sökte på numret på eniro och det visade sig vara denna gamle vän! Kul! Mathias blev glad och ringde upp. Frun svarade...
Den gamle vännen hade helt enkelt vart på väg att ringa en annan Mathias, och när han förstod det så hade han snabbt lagt på.

Personligen hade jag nog bara tyckt att det vore kul om man ringde fel och hamnade hos en gammal vän! Hade väl vart kul att prata några minuter, höra hur läget är osv... Kanske tom bestämma en dag att ses över en kopp kaffe....

Men så var det tydligen inte i detta fallet.
En del människor bestämmer sig helt enkelt för en del saker, utan att vi runt omkring kan förstå. Man blir förvånad. Och en aning besviken. Kanske även lite ledsen. Men, det är väl bara att acceptera, och gå vidare... Och fortsätta hoppas att han är lycklig med det nya liv han valt utan sin gamla vänner...