Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

lördag 30 juli 2011

Kvav sommarvärme

Undrar om det finns fler än jag som idag är slöa och degiga i den kvava sommarvärmen.
Skönt med sommar och värme - verkligen! Älskar det! Fast idag känner jag mig som, ja, jag vet inte - men mitt huvud går i slowmotion och jag är bara helt dåsig - och har tydligen skaffat mig en skön tryckande huvudvärk trots att jag svept glas på glas på glas - saft och vatten...

Min underbare make är ute och grejar i vår trädgård - det behövs! Han är verkligen duktig och kan med gott samvete ta åt sig all ära för det som faktiskt ser bra ut i vår stora trädgård. Idag flyttar han bort de sista högarna av plattor och sten. Och sen sår han gräs där. Väldigt trevligt!

Så, som så mycket här i det Nilssonska hemmet så går det frammåt!
Det går sannerligen inte i raketfart, men iaf åt rätt håll!

Tjejerna är pigga och glada, som vanligt. Just nu pausar de inomhus - med lite spel - tillsammans! Det värmer mitt modershjärta när de leker bra tillsammans!

Ikväll ska äntligen de goa grannarna hämtas hem igen! Det ser vi fram emot i hela familjen! 2 veckor går fort, samtidigt som de kan kännas ganska länge...

Och - imorgon!!! Äntligen ska jag få ta hand om mina prinsar igen! Som jag har längtat efter dem! M I N A stora killar som äntligen kommit hem för gott från USA! Och så min underbara vän och svägerska Tina! Känns så skönt att få ha dem nära igen! Givetvis så är jag även glad att få hem min svåger! :)

Idag gjorde jag ett schema för hur jag ska disponera min tid efter semestertider och sommarlovs slut. Det kändes bra!
Jag ser fram emot att intensiv, härlig, framgångsrik och rolig höst som kombinerar mitt företag och familjen!
Underbart är det när man är sin egen chef - jag äger min tid!