Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

tisdag 26 juli 2011

Funderar...

... över vad jag ska skriva om...
Blev spontant en snabb sväng till Ikea. Jag, Mathias, de tre små sessorna och vårt extrabarn - min lillkusin Anton som är och hälsar på.
Smidigt faktiskt det där med "barnvakt" i butiken. Checkade in tre - eller, nä, just det, fyra lyckliga barn. Och sen hade jag och Mathias 1 timme (!!!) på oss att gå ett varv! Kan meddela att 1 timme går rysligt fort.
Fast vi var ganska snabba och var klara nästan exakt en timme efter inlämning av barn! Well done måste jag säga!
Så, vad bestod dagens shopping av då?
Jo, förvaring i olika former! VILL FÅ ORDNING i vår kaosröriga hus!
Egentligen så är jag en tjej som Ä L S K A R inredning - men tyvärr så syns inte det i vårt hus - ÄN! Mycket sakta, typ snigel, så är vi på gång!... Börjar med att röja lite lätt i källaren för att kunna ha den mesta förvaringen där. Även tjejernas rum ska städas och RÖJAS! R Ö J A är nyckelordet i vårt hus för att det ska ordning! Röja och SLÄNGA!!! (givetvis skänker vi allt det som är fullt användbart till second hand) Och tack vare Mathias så gör vi verkligen allt vi kan för att sortera allt som kastas!
Ordning och reda, pengar på freda heter det va!?
Tyvärr tror jag att inte att det hjälper vår ekonomi sådär förfärligt mycket om vi städar vårt hus.. Möjligen om vi hittar nåt fint och värdefullt som vi kan sälja... (vad nu det skulle kunna va?!?!??!!)
Nä, nu ska jag ta hand om alla lådor och burkar som inhandlats - och bära upp de få ramarna jag köpta. Har massor av kort som vill bli redigerade och utskrivna och upphängda.. Och en och annan vacker teckning som vill bli inramad och synas :)
Barnens konst är för ofta det vackraste!