Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

onsdag 27 juli 2011

Wiihoooo - äntligen sol!!!

... och vad gör jag då? Knäppgök - jag är inne och städar!
Var ute på blocket igår och snubblade över ett "nytt" vitrinskåp. Har velat byta ut det vi redan har eftersom jag vill ha ett med mer plats, och utan det där hyllutrymmet mitt i som så lätt blir vad det är hos oss idag - avlastningsstation av div!
Så, i detta nu är Mathias och Norah i varberg och hämtar ett nytt vitrinskåp i ek - som SKA målas vitt! Det ser jag fram emot!
Bollen är i rullning - äntligen händer det lite i huset innan semestern faktiskt vips tar slut!

Imorgon ska jag jobba lite. Och nästa vecka tänkte jag dra igång och börja jobba ordentligt. Så, redan nu kan du börja kolla kalendern och höra med tjejkompisarna vilken dag de vill komma hem till dig för en mysig tjejkväll med hudvård, make-up eller spa-tema :) Och när du ändå funderar kan du tänka ut vad just du önskar dig i värdinnegåva!

Och jo, så var det ju solen... den lyser ju faktiskt och varmt å skönt har det blivit med!
Pappa, hans bror Per med "fru" Helene och deras Anton åkte till stranden, och på vägen plockade de upp Mirabelle som inte var helt svårövertalad!
En dag på stranden med morfar, krabbor, klippor och havet tackar man inte nej till! Och vem vet, kanske får man glass?!

Och ja, ni som kan eran matte inser att en böna blev över... Nellie är kvar hemma med mig. Mysigt - fast jag är tråkig och städar. Hon var snabb att norpa åt sig storasyrrans ipod ;)