Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

söndag 24 juli 2011

Älskade William!





Igår var vi ju på vår första namngivningsceremoni!
Det var en underbar dag med poängpromenad, tonfisksallad, tårta, kladdkaka, kaffe och många glada människor som samlats för att välkomna lille William!
Jag och Mathias var stolta faddrar (Gudföräldrar)

Min underbara fina vän Sofie som är lycklig mamma till William bad mig läsa en text dagen till ära! Jag skrev några rader själv...

William, denna dagen är enbart för dig!

Och att få stå här och läsa för dig är en stor ära för mig!

Redan i magen var du efterlängtad som få!

Men självklart tänkte kanske mamma och pappa en gång eller två, hur ska detta gå?

Kanske de undrade vem som i magen fanns?

Var det en busig kille med spring i benen, eller en liten tjej som gillade dans?

Ingen visste då men en sak var då verkligen sann!

Bäbisen var så älskad som en bäbis bara kan!

Så kom då till slut den lille plutten ut!

Frisk och kry och med ett litet tjut!

I magen hade det bott den finaste lille prins!

Den sötaste och finaste som i världen nu finns!

Ett charmtroll med glimten i ögat som kan flörta alla!

Och vad ska vi denna lille kille kalla?

Mamma och pappa har vänt och vridit på namn från kina till Mallis!

Och det blev en William, och inte som jag trodde – Alice!

William, Will eller Ville,

hur som helst, världens mysigaste kille!

Du kommer gå långt i livet!

Ditt namn står redan bland stjärnorna skrivet!

Gå genom livet med huvudet högt och njut av resan lång!

Hoppa, skutta,klättra, dansa och sjung en sång!

Oavsett vad du i livet kommer välja önskas du allt gott!

Vi önskar dig en guldfärgad livets lott!

Livet kommer ringla sig fram och gå upp och ner,

du kommer hela tiden att lära dig mer och mer.

Ibland kommer vägen vara krokig och kantad av ris,

men vi hoppas att du mest på lyckliga minnen kommer bli vis!

Du kommer alltid att vara älskad och ha en mycket stolt mamma och pappa!

Oavsett om du kommer sjunga, spela fotboll, meka eller bilar lappa!

Och du kommer i all framtid ha faddrar som finns här och älskar dig!

Vi kommer alltid vilja veta hur du mår, vad du gör och ... om några år veta om det finns nån speciell tjej!

Om du någon gång inte får som du vill för mamma och pappa, så vet du vart du ringa ska.

Säg bara till, så hjälper vi dig med det du vill ha!! ;)

Vi för alltid för dig finns!

Pussar, kramar och mängder av kärlek till dig du lille prins!