Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

tisdag 26 juli 2011

Många bäckar små

Idag har jag snott status på fb från en vän som jag tycker gjorde en bra insats. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Och vi i Sverige har det generellt väldigt väl ställt även pm vi ofta anser att vi vill ha prylar vi inte har råd men. Men om man tänker på allt man har - istället för tvärtom så kan de flesta inse att vi har otroligt mycket att vara tacksamma för! För vad BEHÖVER vi egentligen??? Hur många skor har vi - hur många upplagor kläder och hur mycket mat har vi hemma, för att inte tala om alla dessa prylar! Så, vart vill jag komma med detta? Jo, Afrika och den torka som hägrar där! Där är det inte tal om semesterar, utflykter, kläder till helgens fest eller nya leksaker - utan vatten! Gå in på min fb-sida och läs min status om hur du, som jag, kan skänka pengar till dem som faktiskt behöver dem! Vännen jag nämde i början heter Mats och han har med sina vänner gjort en tråd där vänner tillsammans skänkt över 5000! Visst kan vi slå det! Låt oss anta utmaningen - vinnarna i den duellen blir barnen i Afrika!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone