Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

tisdag 9 augusti 2011

Tisdagen den 9 augusti 2011

Vad ska jag skriva om idag?
Har ju inte hittat på nåt speciellt.
Städat. Grejat. Röjt. Tänkt. Funderat. Planerat. Drömt.

Om vad? Hösten! Mitt liv. Mitt företag. Fast hjälper ju inte långt att vara tänka, planera och drömma - lite action behövs ju med! Så det får jag ju såklart ta tag i omgående.
Om man vill nånstans här i livet så går det ju inte att sitta still på ändan - då kommer man ingenvart...

Skumt väder har det vart idag - sol, regn, sol, regn, sol, regn... SOL! Eftermiddagen har vart härlig. Vi har vart ute en stund i trädgården. Skönt! Man behöver lite frisk luft varje dag :)

Men skönt att få röjt hemma - det behövs! Överallt typ.

Men har ändå fått gjort lite idag. Och en del konkret planerande. Kul!

På torsdag ska jag en sväng till Varberg t ex. Ska med fina Josefine och Robert och modell-Elin när det är dags för nästa fotosession för Lilly of Sweden. Om du är nyfiken på vad det är kan du kika in på www.lillyofsweden.se eller kika in i mina bilder på fb.
Ska bli roligt! Jag tar med mig make-upväskan, Robban tar med kameran, Josefine bestämmer och Elin är med och är snygg! :)

Och fredag är det kalas. Det är tydligen så att Mathias härliga söta brorsdotter idag fyller 17 år! Helt galet! 17 år!!! Hon var 5 när jag och Mathias träffades! Galet va fort tiden går! Hur som helst - på fredag ska hon firas - kul! Mira är jätteglad - Malin är en klar favorit!

Tillbaka till nu. Jättenu. Sitter vid bordet i vardagsrummet. Har ätit mat med familjen. Det var gott. Jag är sååå mätt. MEN - nu då? Vad ska jag hitta på nu? Solen skiner fortfarande. Sån där härligt mjuk kvällssol. Trädgården? Eller en promenad till loppisen supernu innan de stänger och en sväng om nån lekplats på väg hem? Alltså - med barnen! Lustiga bilder ni fick i huvudet annars - jag som leker loss på en lekplats - helt själv. Jovars - hade ju vart en syn!