Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

söndag 7 augusti 2011

7/8 2011

7/8 2004
Gissar att jag vid den här tiden är i salongen hos Diddi.
Gör iordning håret. Det gör Mathias med, och Ellie. Antar att Marcus också är på plats.
Sen ska vi träffa Karin Linde och ta kort. Både vid fästningen, och ute i Syllinge.
Tinas föräldrar har en väldigt vacker trädgård som vi fick lov att låna.

Sen... var det dags för kyrkan. Ås kyrka i Derome. Vigsel!
Traditionell ingångsmarsch. Min gamla klasskompis Elin sjöng. Och våra goda vänner Ella och Joseph sjöng. Allt var väldigt fint!

Efter vigseln och alla kramar utanför kyrkan åkte vi i Mats gamla sååå fina T-ford till festlokalen i Veddige.
Esa och Tina var värdpar och hade en fantastisk kväll planerad med lekar, underhållning och små besök! Jacob och Timothy kom och spelade ukulele och sjöng - så kul - så bra! Och kan ni tänker er - Westlife dök upp! Inte illa va?!

Borden var dukade med vita linnedukar och i små runda glasskålar flöt stora röda rosor. Vi hade tallriksservering. Några av mina gamla klasskompisar var på plats och hjälpte till och Jossan tillsammans med Kim gjorde maten. Mums!
Istället för en stooooora supersnygg tårta så hade vi en tårtbuffé där olika varianter var samlade. Vi hade bett nära och kära att baka våra favorittårtor!

Det var en mycket varm dag - men en helt underbar dag och en fantastisk kväll!
Efter festen åkte vi cruiser med Göran till Varbergs Stadtshotell där vi skulle tillbringa nätten...

På väg in fick jag den värsta huvudvärk jag antagligen någonsin haft. Går inte att förklara. Kanske spänningar som släppte efter hela dagen???? Vad vet jag...
Väl uppe på rummet på började vi med att plocka hårnålar - tror att det blev 58 st...
Sen slocknade jag som ett ljus och sov som en gris.
Dagen efter knackade det på dörren. Frukost på sängen var framkörd! Inte dumt alls!
Sen hem till fasanvägen och invänta lite gäster för presentöppningen!

Jag är så lyckligt lottad som "snubblade" över Mathias hos Helena den där aprilkväll 1999. Sen dess var vi ett par.
Tänk att drömmaren fick sin prins! Och vilken prins!
Han förgyller verkligen mitt liv!
Han får mig att skratta och må bra! Vi kan prata om precis allting! Han stöttar och peppar och hjälper mig med mitt företag! Jag får fortfarande komplimanger dagligen. Han är världens gulligaste och snällaste! Och dessutom händig ;) Säg nåt han inte kan! Och kan han inte så lär han sig!

Inte nog med att han är världens finaste man, han råkar också vara världens bästa pappa till våra underbara döttrar!

Jag har det bra! Jag är lycklig!
Idag är det 7 år sen jag sa ja till mannen i mitt liv!
Och livet har väl bara börjat, så vi har många lyckliga år tillsammans framför oss...