Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

måndag 15 augusti 2011

R Y S E R ! !

Har precis haft en nära-döden-upplevelse - om man nu får lov att vara lite överdramatisk!
Vi har ju liksom inga riktigt dödligt farliga djur i Sverige om man inte räknar med risken för hjärtattacker...
Tänkte röja lite på Nellie o Norahs rum eftersom vi stökat där en del med de nya stora sängarna. Börjar plocka gosedjur - tills................. - ja ni som känner mig anar nog vad som dök upp, och ja, mycket riktigt! DEN STÖRSTA SPINDELN jag sett på mycket länge kryper såklart fram på golvet under ett av gosedjuren jag lyft på! Som den lugna mamma jag är skriker jag faktiskt inte, utan tar bara ett galant graciöst skutt rakt upp i luften och går sedan med lugna steg ut i köket för att hämta ett glas att sätta över monstret. Men, väl tillbaka på tjejernas rum bestämmer jag mig för att låta nån annan vända upp och ner på rummet och rädda oss från det hemska djur som jag nu vet befinner sig där.
Tills vidare är rummet avstängt och all lek hänvisas vänligt till Mirabelles städade fina rum!