Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

måndag 8 augusti 2011

Skicka till Afrika

Eftersom vi vill ha sommar liiite till, och Afrika både vill ha och behöver regnet så vore det ju fantastiskt om man kunde skicka våra regnmoln dit...
Men, nä, det funkar visst inte så - typiskt!

Det var faktiskt en riktigt fin sen em och kväll igår! Varmt å skönt! Det gillades! Men vi satt ändå inne och åt all den goda mat vi grillat. Mormor var med så ville inte chansa och sitta ute. Kalla vindar kan vara jobbiga om man är äldre och har värk.
Vi fick en supermysig kväll med familjen! Pappa, mormor, Inga-Lill och Göran var här och firade vår bröllopsdag med oss. VI grillade och åt tårta! Mums!
Och du, känner du någon som är glutenintolerant - då kan det vara bra att veta att vissa strössel innehåller vetestärkelse! Det hade jag ingen aning om. Inte helt logiskt. Men tydligen är det så. Läste jag igår INNAN jag dekorerade min lilla rulltårtstårta med rosa strössel... Inga-Lill är nämligen väldigt glutenintolerant!

På tal om vädret igen då ... Intressant ämne?! Uttjatat? Kanske... men ändå fortsätter man prata om det.
Undrar lite om sommaren är över nu. Om hösten är på intåg. Ska se om flugorna kan förstå det och försvinna! De är störande!
Och dags att se över garderoberna och börja planera tjejernas inköp. Vad behöver de? MASSA strumpor! Sockar sockar sockar!! Dessa sockar som finns i en hel uppsjö av varianter och fina färger. Synd bar att när man väl köper "fina" strumpor så tar det aldrig lång tid innan den ena är borta! Galet vilken hög av udda strumpor man har när det finns tre små barn i huset! MEN, vilken tur att deras nya favorit är att ha olika sockar! Väääldigt bra! Varför ha likadana? Vad spelar det för roll! Och så otroligt bra - eftersom just UDDA sockar råkar finnas fler än de som faktiskt fortfarande är i par - typ iallafall...
Vad mer, antar att man får kolla igenom regnkläder, jackor, skor och stövlar. Och Mira som är stor skoltjejer snart behöver ju gympakläder!
Ja, det verkar som att det får bli en sväng till ge-Kås efter att jag gått igenom våra garderober.
Märkligt nog är jag ganska säker på att jag personligen inte B E H Ö V E R några nya kläder alls - typiskt. Fanns så mycket snyggt i den nya HMkatalogen...

Men, jag kanske skulle ta och lyfta på ändan och göra lite nytta.
De flesta verkar ju börja jobba idag. Tjejerna börjar förskolan och skolan (!!!) den 22:e. Så jag jobbar lite med barnen hemma tills dess.
Ska börja boka upp inför hösten.
Kanske vore nåt för dig?!
Bjuda hem 2-5 väninnor. Kanske dina trevliga kollegor, tjejgänget eller dina systrar, svägerskor, mamma och svärmor? Du väljer tema - hudvård, make-up eller spa? Vilken kvinna behöver inte pyssla om sig lite inför kommande höst? Och dessutom är det extra fina värdinnegåvor just nu...
Skriver lite senare om hur det funkar när jag är ute och jobbar :)
ALLA har ju faktiskt inte haft en klass (demo/party) hemma... men jag ska berätta, så vet ni! Och vem kan sen säga nej?
Och alla mina "gamla" värdinnor är väl sugna att ha igen! Undras vilken värdinnegåva du önskar dig!?