Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

lördag 20 augusti 2011

Nu flyttar jag!

Mirabelle blev sur på mig. Tårarna rann när hon packade ihop 3 gosedjur och sin HelloKittydator. Hon frågade om hon fick ta skrindan eftersom det var svårt att bära sakerna som inte fick plats i nån väska. Hon grät hela tiden när hon tog på sig jackan, fyllde skrindan och började gå.
Jag tänkte smyga efter henne och ha koll på vart hon gick. Men vår lilla skatt kom bara till grannens hus innan hon vände om igen!
- Maaamma, jag saknade er för mycke! Jag tänkte gå till Leah, men jag kom inte ihåg vägen!
Dessutom så hade hon glömt sin kudde, tandborste och tandkräm. OCH sin ipod! Och hur skulle hon kunna ladda sin ipod om hon flyttade utan laddnignssladd!
Dessutom! - hon är förkyld. Det är inget bra att vara förkyld när man flyttar!
För övrigt så lämnade hon sina andra saker - så att vi kunde ha dem som minnen...

Och för er som undrar om jag kallt lät min skatt gå kan jag tala om att vi hela tiden frågade vart hon skulle och om hon verkligen inte ville bo kvar. Vi sa att vi var jätteledsna över att hon valt att flytta och att vi hoppades att hon skulle ändra sig.
När hon började traska på vägen sa vi att hon när som helst var varmt välkommen hem igen och att vi skulle sakna henne förfärligt mycke.
Mathias tar just nu hand om vår lilla rymling.... Hon är fortfarande upprörd....

Älskade Mirabelle!











- Posted using BlogPress from my iPhone