Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

söndag 14 augusti 2011

Kräftskivan
















Igår var hela familjen Nilsson, inkl pappa/svärfar/morfar såklart på kräftskiva uppe på Fasanvägen! Nästan samma gamla goa gäng som när jag var barn. Kräftskivan ikvarteret är en tradition som överlevt trots att folk växer,åldras och formas av livet på olika sätt. Jag minns tydligt kräftskivorna från barndomen! Alla hade kul! Alla åt det man ville. Det spelades musik, vi barn lekte till mitt i natten eller senare...
Fast igår blev det lugnt och inte så sent. Men trevligt var det! Och gott med kräftor, räkor och tillbehör var det! Det får vi göra om nästa år med! :)

- Posted using BlogPress from my iPhone