Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

onsdag 17 augusti 2011

Dripp dropp dripp dropp..

Va e de som regnar ner från skyn, jo...
.. vatten vatten bara vanligt vatten!

Känns verkligen som att sommaren är över. Synd. Hade gärna velat ha några soliga härliga dagar till och några dopp till i både poolen och havet.
Men men, får vara glad för de fina dagarna vi fick istället! :)

Nu är det väl bara allt det roliga inför hösten som ska göras, tömma, "städa" och ta undan poolen, ta ner paviljongen och "hysta" upp den på den lilla vinden och torka och ställa undan lite trädgårdsmöbler...

Förutom regn idag då? Vad händer mer? Jo, Mirabelle är lite nervös. Har ju en väldigt lös tand. Och idag ska hon till tandläkaren! Läskigt! ;)

Och jag, ja, det finns mycket kvar att städa och röja i huset. Både i uppe, nere och i källaren... Dessutom kan jag inte göra Nellie o Norahs rum. Mathias hittade ju inte monsterspindeln. Och nu i morse när jag var med Norah i deras rum säger hon glatt - Mamma, spindeln var på taket! Men, var e den nu? Kanske bakom tv:n? Mamma, den sprang på taket!
Åååååh, jaha, toppen! Innebär att jag inte tänker vara där inne idag! :S