Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

måndag 22 augusti 2011

Skolstart!!!!!!!!











Bilderna hamnar visst inte riktigt i rätt ordning... men men - alla är från idag iaf!
Och vilken dag!
FÖRSTA SKOLDAGEN! SPÄNNANDE!!! W O W !!!!

Det var en glad men nervös och pirrig tjej som skuttade ut till bilen med sin ryggsäck! Ja, jag vet, vi bor nära... Men det kommer nog bli bilen ofta ändå - för att jag ska hinna med allt på morgonen...

Hur som helst!
Vi kom fram till skolan och det började med att alla barnen tog fröken Marlene och Angela i hand och sa Hej och godmorgon. Alla barn hade varsin plats med en liten namnlapp. Mirabelle hamnade vi samma bord som både Alma och Ebba. Hon fick sitta bredvid Ebba, som hon även har sin plats i hallen bredvid.
De sjöng en godmorgonsång. Småpratade och berättade lite om vad som kommer hända och hur dagarna är upplagda. En del barn räckte upp handen och ville säga något ibland. Mirabelle var ett av de barn som hade mycket att berätta om både det ena och andra ;)
Inte såååå blyg... :)

Efter en liten stund fick vi föräldrar gå till ett annat rum för att få lappar och info. Och sen sa vi hejdå och lämnade våra stora små barn!

Vid 13.40 fick jag tillbaka min dotter! HELT SPEEEEEDAD! Som en litet popcorn! Väldigt glad! Väldigt nöjd! Hon hade fått EN NY KOMPIS, men kom tyvärr inte ihåg vad hon hette....

Känns som att Miran fick en fin skolstart och att det kommer bli bra för Mirabelle i skolan!
Skönt! :)

Efter skolan så gick vi över till kyrkogården. Vi hade köpt tre rosa rosor som vi satte hos mamma/mormor.
Det har vart en skum dag för mig. Inte överdramatiskt på nåt sätt - men många tankar.
Mamma väntade verkligen och längtade efter Mirabelles skolstart. Hon såg fram emot att ha Mirabelle nära på dagarna för att sedan kunna ha henne lite hos sig på jobbet på eftermiddagen och följa henne hem. Mirabelle har vart med mamma myyyyycket i skolan och på cafét.
Så, det kändes lite tråkigt att hon får följa denna dag från ovan molnen...

Jag saknar min mamma.... så mycket....

- Posted using BlogPress from my iPhone