Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

fredag 28 oktober 2011

Snickerskakan!

Idag bjuder jag på ett litet recept till en av mina favoritkakor!

Så, till Joann, Addick och alla andra som också älskar denna..
Enkel att göra - lätt att äta upp ;) Mums!

1 burk jordnötssmör (jag brukar köpa den nere på Hemköp med turkost lock)
2 dl sirap
1 dl socker
Värm ingredienserna i en kastrull till en lättarbetad smet.

Rör sedan ner:
ca 10 dl cornflakes
1 dl kokos
1 msk vaniljsocker

Lägg bakplåtspapper i botten av en liten långpanna och bred ut massan. Brukar bli sådär 2 cm hög ungefär. Ett tips är att använda baksidan på en sked :)

Smält 200 gr blockchoklad (eller en marabou chokladkaka tex..) i vattenbad
Blanda sen i 1 msk matolja. Bred ut över kakan som sen ställs in kallt för att stelna.
Skär sedan i små goda rutor och bjud på - eller ät upp alla själv?! (fast inte samtidigt för då KANSKE man får ont i magen...)