Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

torsdag 20 oktober 2011

Laddar!

Sitter i köket på min rosa pall och njuter av en skål mumsiga cachewnötter och en härlig kopp caffelatte. Nä, jag går inte på nån diet eller så - verkligen inte! Kanske borde, men jag gillar inte dieter. Behöver motionera istället... Men, tillbaka till ämnet. Det bara råkade stå en skål nötter framme medan jag gjorde mitt kaffe. Fastnade bara. Med min kopp, nötterna - och Wordfeud. Sitter nu på min rosa pall i köket, och laddar! Ser mig omkring. Blä! Jag vet vad som står på dagens schema. En punkt. En enda liten fet gigantisk punkt - STÄDA!!!!!!!
Måste!!!! Hemska ord - men så e det! Om jag ska ha kalas på lördag och hämta kattungar på söndag så MÅSTE jag röja idag. Imorgon ska det bakas!
Jaja... Ska bara dricka upp mitt kaffe... Sen så!!! Tänker börja i vardagsrummet med alla tvätthögar... Eller nä - smartast är nog att fylla diskmaskinen, så kan den gå medan jag gör tvätten.... Men, (många upprepningar idag) ska bara dricka mitt kaffe i lugn och ro på min pall i mitt stökiga kök i mitt röriga hus...


- Posted using BlogPress from my iPhone