Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

måndag 31 oktober 2011

Millorah + Great Andoh

Igår registrerade sig Millorah (som är mitt företag) som månadsgivare för Great Andoh international school!

Great Andoh ligger i Ghana och drivs av unga och helt fantastiska vackra Emelie från Göteborg ihop med ghananen Jacques. De driver ett barnhem med skola med hjärta, värme, styrka, envishet och glädje! Varje dag består och små och stora kamper. De letar alltid efter nya sponsorer eftersom deras verksamhet är beroende av inkomster från givare. Hos dem har barnen en chans! De får kärlek, respekt och hopp! De behandlas som individer och personer - eftersom de är det! De är alla unika och har samma värde som vilken annan människa som helst! De är individer med personligheter och identiteter! Något de inte hade som gatubarn. Det går inte att beskriva här kort med ord vad Emelie har gjort för sin familj i Ghana! Ta en liten stund. Gå in på deras hemsida. Läs Emelies blogg. Titta på bilderna. Gå in på aftonbladets hemsida och sök på Emelie Kanter. Se hela klippet om Emelie som en av Sveriges hjältar och läs artikeln om denna underbara tjej!
Och gör sen som jag! Sprid budskapet om henne och Great Andoh! Ingen kan göra allt, men alla kan göra något! Även en liten gåva har stor betydelse!

www.greatandoh.com
www.aftonbladet.se

Ni hittar även länkar på Millorahs företagssida på facebook. Länk dit finns i spalten till vänster här :)