Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

torsdag 1 mars 2012

Äventyr!

Wiiiieehoooooo!

Det är ju såhär i mitt härliga drömjobb - att man inte har några krav alls. Om man inte vill komma någonstans.
Men OM man som jag sätter mål, så sätter man dem själv. Jag brukar säga att man ska sikta lite högre än vad man tror att man klarar, det ska dra lite i magen - liksom hisna lite! Då är det rätt!
Ett mål ska vara Specifikt, Mätbart, Attraktivt, Realistiskt/Roligt och Tidsbestämt - ett mål ska vara SMART!

Jag har länge haft ett mål. Ett mål jag satte precis innan mamma blev sjuk igen. Jag började... men klarade inte det den gången. För mig är det jobbigt att inte klara de mål jag sätter. Så det var tufft att misslyckas. Idag vet jag att det inte var ett misslyckande, det var en erfarenhet och läxa. Men just då var det jobbigt eftersom jag liksom gjorde det för både mig och mamma.

Nu har jag vilat och tagit sats för att ge mig på samma utmaning igen. Utmaningar taggar och triggar mig! Jag älskar utmaningar då jag blir tvungen att sträcka mig det där lilla extra! Älskar att få jobba!

Så, vad är det då jag vill göra och vad innebär det?!
Nu ska jag (vimsiga människa) göra ett tappert försök på att mycket enkelt sätt förklara ;)

Jag har nu 3 (4 egentligen) månader på mig att bygga min drömunit! Tillsammans med mitt härliga team ska vi bli 30 kollegor och ha en viss teamomsättning. När vi klarat det så har jag hoppat ett steg upp på karriärstegen och är då Sales Director och kommer få fler och mer utbildningar för att kunna stötta, utmana, utbilda och hjälpa min unit frammåt mot alla deras egna mål!

I Mary Kay så är man aldrig ensam, man har alltid många kollegor och en senior som stöttar, peppar och hjälper. Samtidigt så man helt och hållet sin egen och bestämmer själv över sin tid och sina mål. Coolt va!

Så, och nu då äntligen till gårdagen!
Det busade lite kan man säg. Men självklart löste det sig i slutet :)

Jag är kvinna och jobbar med kvinnor, så frågan vi ofta ska ställa oss i olika lägen är - Varför väntar jag? Vad väntar jag på? Vad har jag att förlora på det här? Varför inte?! Hälften vågat hälften vunnit ;)

Hur som helst, mina vänner, nu är jag i min efterlängtade DIQ!
Detta kommer innebära att jag kommer behöva boka tusen klasser - typ och kommer vara vimsigare än vanligt!
Men lyckligt - jag har hittat rätt!
Det är detta jag vill göra!

Jag lever min dröm!