Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

lördag 3 mars 2012

Dead by April!

Ja, tack vare, eller pga dem så har jag för första gången på sjuuuuuukt många år sett A L L A delfinaler i Melodifestivalen!
Minns inte när det hände senast?!
De var ju med i första delfinalen och gick vidare - och sen var jag ju "tvungen" att se resten av motståndarna med!
Kan ju dock fortfarande medge att jag håller fast vid att det blivit ett jippo av hela kalaset och att kvalitéen på bidragen är minst sagt fett varierande!
En del tycker jag nog är riktigt bra, medans vissa är rätt ok och somliga tyvärr är förvånansvärt hur de kom med! Men kul för dem att få så spännande publicitet! Och kul för dem att vara med! Och det finns garanterat några som tycker att just de bidragen jag inte gillar är just de bästa?! Tur att smaken är som baken - alla kan ju inte tycka lika...
Personligen så tycker jag att Sarah Dawn Finer är både vacker, har en fantastisk utstrålning och en helt makalös röst och tycker att hon borde deltagit som tävlande istället för att vara programledare. Nu tycker jag inte att hon är dålig som programledare - utan helt ok, men tycker att hennes röst utklassar väldigt många av årets deltagare.
Men det är ju som det mesta (allt!) på den här sidan - min personliga åsikt!
Hur som helst... ser väl typ fram emot kvällens program.. Fast inte jätte... Har ju sett alla bidragen innan... men men...
Hur som helst så ska finalen bli kul!
Måste ju hålla lite extra på Dead by April och Marcus! Kanske även rösta?! ;)
Och förutom Marcus och DbA, så gillar jag verkligen Danny och hans låt Amazing! Dessutom är Loreen rätt ok ;) Och så har vi ju Molly Sanden som är både snygg, vacker och har både utstrålning och en helt otroligt bra, pampig och vacker röst! Så, håller mest på DbA, men om inte de vinner så... ja, nån av de andra jag nämnde kan väl vara ok.... Fast så är ju även Lisa Miskovsky en favorit. Och han David Lindgren är bra å dessutom från pappas hemstad Skellefteå!... Faktiskt många bra... Och en och annan skum. Hade hellre sett pajasen Sean Banan i Globen än läskiga Thorsten...
Men, fortsätter hålla på Dead by April - såklart! :)