Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

torsdag 29 mars 2012

Carpe diem!




Många har en dröm om nåt de vill göra. Nåt de tänker göra. Nån gång. Sen. Inte nu. Inte rätt tid, just nu.

Men när blir det någonsin rätt tid för nåt?! Och hur lång tid har man på sig att vänta?! Varför vänta?! What if tomorrow never comes?! Mamma drömde om att besöka Graceland. Det förblev en dröm.

Jag har lärt mig leva mer här och nu och ta snabbare beslut. Genomtänkta, men inte grubbla. Man behöver inte bli dum och sluta tänka. Men välja hur man vill tänka.
Som nu, med Sälenresan. Kom plötsligt. Med bara några dagars varsel. Min första tanke var - Nej! Det går verkligen inte just nu. Det får bli sen. Sånt måste man planera långt innan, ju!
Men sen tänkte jag, äsch, det går visst!
Det är bara krångligt om man väljer att tänka att det är det.
Annars kan man tänka att det går visst. Vad behövs? Vad krävs?

Om man bara vill och vågar får man ibland tänka - Varför inte?!
Om det är något man vill tillräckligt mycket så blir man kreativ och hittar en väg som gör det till synes omöjliga faktiskt riktigt möjligt.

Tiden blir aldrig rätt. Ta snabbare beslut. Våga chansa! Vad har du att förlora?! Vad är det värsta som kan hända?!
Våga leva!

Carpe diem!



- Posted using BlogPress from my iPhone