Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

tisdag 6 mars 2012

Missförstånd!

Tokigt det kan bli ibland när man vill vara snäll och spontan.
Så lätt det kan missuppfattas och vridas så att det blir fel.
Så blir någon ledsen. Så blir någon besviken.

Så får man sig en liten liten tankeställare. Hur gör jag nästa gång för att undvika tokigheter.

Hmmm... Enda man kan göra är att försöka leva efter Mary Kays grundregel.
Jag tycker den är helt fantastisk. Enkel och ren!

Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Fast var tydlig. Ibland kan snällhet missuppfattas med.
Människor idag är inte vana vid att andra är snälla utan att ha en baktanke.

Men jag vill inte skrämma er - utan tvärtom!
Gå ut och var snäll! ;)
Om alla är mer snälla och glada så sprids det!
Tror att samället och mänskligheten behöver mer snällhet över lag!

Finns inget som värmer och sprids som ett vänligt leende! :)