Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

tisdag 27 mars 2012

Btw....

(= By The Way)

Converse är tunna tygskor som inte rekommenderas i mjuk blöt snö.
Man kan förutom att snön gör skorna våta och få in snö genom de små hålen även råka trampa genom snön ner i en liten bäck som rinner under snön där du genar...
Då blir man garanterat plaskblöt ända upp över fotknölarna. Så till den grad att du känner vattnet sippra mellan tårna och hörs klafsande ljud när du går...

Talar såklart efter egna erfarenheter...



Nu undrar ni såklart hur man ens kommer på iden att ens ta med ett par converse på skidsemester. En förklaring kan vara att de ju är så coola. En annan att ägaren inte fattar bättre, eller sanningen att de är sköna att resa i. Så, när mina fötter höll på att trilla av utav värk efter mitt extremt proffsiga skidande så skonade (!?!) jag mina ömma fötter genom att byta till de enda par skor som fanns i bilen - nämligen de snygga röda conversen...

- Posted using BlogPress from my iPhone