Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

söndag 29 januari 2012

Where to start?!

Vad ska jag börja med att skriva om?!

Jo, jag kan börja med fredagkvällen! Den var verkligen toppen! Kommer bilder så snart jag får igång blogg-appen i luren.

Vi är ett gäng mammor "i byn" som med jämna mellanrum ses för tjejkvällar. Grymt koncept måste jag säga! Vi turas om med att ha det hemma. Gör event på facebook där vi bjuder in de som brukar vara med och oftast några till. Inga direkt stängda tillställningar. Om man känner att man är nyfiken och vill vara med så brukar man få vara det. Är bara att anmäla sig. Sen skriver alla som kommer i loggen för den aktuella tjejkvällen. Man skriver vad man ska ta med sig. Vi kör nämligen knytis - varje gång! Skitbra! Alltid smidigt för värdinnan, och aldrig dyrt eller komplicerat för någon. Sen tar var och en med sig det man vill dricka. Värdinnan brukar stå för kaffe/te. Sen är det olika vad som dukas upp. Kött av olika slag, sallad, bröd, gratänger, grönsaker, frukt, ostar och kex, pajer och alltid något sött och gott till kaffet, samt snacks.

Sen ses vi! Vi äter oss riiiiktigt mätta på allt gott som bjuds. MYCKET småprat om allt mellan himmel och jord! Musik, en del dansar... Några tjejer är med de flesta gångerna och så några som är med ibland och oftast någon som är "ny" :)

ALLTID så trevligt! Man minglar och pratar med olika, ibland nya bekantskaper. Vissa gånger har någon med ett spel eller två...

Sen går man hem när man tycker att det är lagom.

I fredags var vi hos Rosanna, som hade dukat så fint! Vi hade mysigt, åt gott och skrattade mycket! Fick fart på Spotify. 90-talsmusik! Så kul!
Helt galet att man faktiskt kommer ihåg så många texter. texter till låtar man helt förträngt! Somliga (Kristina... t ex) hade t o m movesen kvar! :)

Så, precis som alltid - toppenkväll!!!