Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

torsdag 19 januari 2012

En sväng till graven...

Nellie och Norah var med vid mammas grav. Vill ju hålla fint. Städade lite och la dit nya rosor. Väder och vind gör det svårt med val av växter. Men vi tände lyktan. Blandade känslor att gå till graven. Känns bra att ha en plats. Känns bra att göra fint där. Är mycket nöjd med stenen - den är vacker. Ogillar dock att behovet av graven finns. Önskar att vi inte hade den att gå till utan en frisk mamma och mormor att besöka istället. Även om jag sällan glömmer att mamma faktiskt är död, så ogillar jag den starka påminnelsen jag får varje gång jag läser hennes namn på gravstenen.
Mmmmm, kanske ett av mina mer obegripliga inlägg. Är inte ens säker själv på om jag uttryckte det jag känner i rätt ord. Kort å gott - blandade känslor. Graven och stenen är vackra men jag saknar min varma vackra mamma!









- Posted using BlogPress from my iPhone