Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

torsdag 12 januari 2012

Biggest loser!

Jag följer den svenska serien som haft två program. Det är verkligen ett program som berör mig! Jag tycker att det är så häftigt att trots att det är underhållning på tv, så är det så mycket mer. Människor som är så kraftigt överviktiga att det är farligt ges en chans att gå ner i vikt och lära sig leva rätt. De får lära sig rätt tänk i kost och få träna stenhårt med PT och vänner varje dag! Det skulle jag vilja vara med om också! Fast tyvärr har jag inte råd och tid. Jag menar alltså att wow att ha någon som hela tiden hjälper dig att välja rätt. Alltid någon som pushar dig åt rätt håll, någon som inte låter dig slappa, fuska eller slöa. Samtidigt får de uppmuntran på bästa sätt - de tappar kilon, får energi, glädje och sin hälsa tillbaka! Så häftigt! Jag vet att jag kan göra mycket själv för att gå ner i vikt utan dyra gymkort och fina träningsmaskiner. Det ska bara göras! ;) Som med allt annat i livet handlar det om val man gör hur många gånger som helst under varje dag! Jag bestämmer själv över mig och mitt liv. Min val - mina resultat. enkelt va?! ;) Men, jag är på väg åt rätt håll! Går ganska sakta - inte som tävlingsdeltagarna i Biggest loser som under första veckan tappade 3-16 (!!!) kg! Fatta - 16 kg!!! På en vecka! Helt galet! Ja, jag vet, han hade lite att ta av, och det var ett rekordresultat! Men ändå! Galet! Och det var killen som hade så bräckliga hälsa att han inte ens fick träna så hårt som de andra. Han var tvungen att ta det "lugnt". SÅ hur gjorde han?! Envis! Målmedveten! Konsekvent! Han gick! Gick gick gick - på rullbandet. Och att gå kostar inget... Så, det är väl bara att lyfta häcken ur soffan och gå!