Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

torsdag 12 januari 2012

Disträ?!

Ja, en aning.. Har vart lite "off" ett litet tag men börjar nu mer och mer ladda för en trevlig comeback i jobbet och har börjat träna lite lätt och tänka lite mer på kosten. Nu ska jag komma igång! Både med företaget och formen! 2012 ska verkligen bli mitt bästa år! Ja, alltså nu menar jag helt MITT bästa år - personligt. Det bästa i mitt liv har ju redan hänt! 4 gånger - Mathias, Mirabelle, Nellie och Norah! Men nu menar jag ju framgång för mig själv! Jag ska komma i form! Inte för någon annans skull utan för att jag mår bättre själv när jag tränar regelbundet och kan känna mig fin i mina kläder. Jag väger mer än någonsin - och det kan jag säga utan att äga en våg - för min kläder känns för små. Och jag tror inte att Mathias har krympt dem ;) Dessutom ska jag ladda på och komma igång på riktigt med mitt företag och inte ta några fler pauser. Semester ska jag såklart ha, men inte nån mer svacka som påverkar mitt jobb på det sätt det gjort denna gången. Jag känner mig taggad och känner hur energin sakta men säkert kommer tillbaka och ja, jag känner mig verkligen laddad! Sen har jag såklart fortfarande dagar som är "lägre" men dem får man helt enkelt vänja sig vid att ha och bara hantera. Det är ju så det funkar - för alla, oavsett vilket bagage man har. Man har alltid bättre och sämre dagar. Och som jag skrev, det handlar inte om att vänta ut stormarna, utan att lära sig dansa i regnet. Vill man ha regnbågen så får man stå ut med en skur då och då ;)

Nu ska jag höja musiken och skutta en trappa upp. Städning och inventering pågår :)

Ikväll blir det en stund i soffan för att följa svenska Biggest loser - ett glas vatten, och armhävningar och sit-ups i reklampauserna :) Ingen fetträning, men mer än vad som hände förrut iaf ;)