Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

fredag 13 januari 2012

Veddige brandstation

Wow! Tänk att jag kan välja att vara så mycket med tjejerna! Det är verkligen underbart och lycka! Idag har Nellie och Norah vart lediga, men Solkulla skulle besöka Veddige brandstation. Mitt nya hurtiga jag tänkte att vi inte ska ta bilen överallt utan försöka promenera mer. Sagt och gjort! Ditvägen var uppfriskande och härlig! Sessorna och deras förskolevänner hade jättekul på brandstationen! Det var spännande att se vad en brandman har på sig, att se allt på och i den stora brandbilen! De fick även sitta i och besöket avslutades med att alla gick ut. Det var då jag inte längre uppskattade den friska luften som plötsligt var väldigt kylig! Men men, det glömdes en stund när den stora brandbilen rullade ut på gårdsplanen och drog igång sirenerna!! Barnen jublade! Ja, nästan alla. Nellie och Norah höll för öronen ;) Sen fick alla barnen provåka brandbilen! Det var verkligen uppskattat! :)









Den stora "Carola-fläkten" var kul tyckte jag! Undrar om man kan hyra den om man nån gång ska ha karaokeparty hemma?!













- Posted using BlogPress from my iPhone