Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

torsdag 29 december 2011

Tyr!

Vilka härliga dagar jag har haft!
I förrgår kom den mycket efterlängtade dagen med uteritt på islandshäst! Hade jag höga förväntningar! O ja! Kunde dagen mäta sig med mina förväntningar?! Nä! Turen blev ännu bättre än jag kunnat ana! Vi var ett härligt litet gäng tjejer som glatt och förväntansfullt anlände till Ästad gård och Vindhästar. Solen sken på en klarblå himmel och det doftade häst. Två glada busiga hundar mötte oss på gårdsplanen och ville leka. Sen dök Peter upp och välkomnade oss. Han berättade om stallet och hästarna och presenterade sen de fyra ljuvliga hästarna han tagit in för oss! Katla som kunde vara den tuffaste blev Malins nya kompis, tyr, som är frammåt kille med fart i fick jag, vackra Tofva fick Johanna ha och Peters frus favorithäst Common fick Maja rida. Vi borstade hästarna och bekantade oss lite med varandra. Jag förstod fort att jag hade fått en otålig kille ;) Vi sadlade och tränsade och ledde sen ut våra vänner till paddocken där vi fick sitta upp, ställa in stigläder och känna på hur det var där uppe. Och hur kändes det då?! Mmmmmmm - underbart! Sen äntligen bar det iväg på en helt underbar ridtur på ca 2,5 timme. Över stock och sten - bokstavligen, upp och ner i terräng fantastiska töltsträckor och en lååång skön galopp! Väl tillbaka vara vi lite möra och hästarna ordentligt varma - men så lyckliga! Detta var inte sista ridturen med Vindhästar!



Redo!!! Var är hästarna?!



Tyr, som betyder Krigsgud






























- Posted using BlogPress from my iPhone