Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

torsdag 29 december 2011

Göran 60 år

Igår fyllde min älskade gudfar år! Honom har jag vuxit upp med och alltid haft en nära bra kontakt med. Han var också pappa till min mycket älskade och saknade kusin Mariette som lämnade oss och flög till himlen en morgon i maj 2007 då hon var 29 1/2 år. Hon var mina gudföräldrars enda barn och lämnade ett stort hål efter sig. Samma år köpte jag och Mathias vårt hus. Då var Nellie och Norah bara 8 månader. Vi hade en del att pyssla med i vår nya efterlängtade bostad och då fanns Göran. Precis som så många andra gånger. Han har lagt många timmar i vårt hus. Han har alltid vart lite som en extrapappa trots att jag har en otroligt fin relation till min pappa som är världens bästa :) Göran är en positiv kille som är social och har en stor portion humor. Han är hjälpsam, har ett stort hjärta och massa fantasi. Toppen helt enkelt och igår skulle han firas. Ingen av gästerna visste nåt om vad som skulle hända! Spännande! Det enda vi visste var att vi skulle åka nånstans med buss! Och ja, så blev det! Väl i bussen var vi ca 30 st. Alla fick välkomstchampagne och vi skålade för Göran! Sedan fick alla varsin:



Alltså en liten matlåda med goda små snittar och snaps! (som jag stoppade i fickan. Dels för att Jäger inte är en favorit men mest för att jag sedan skulle vara chaufför! Och ska man köra så hoppar man alkohol!)
Väl på bussen och lådorna vart tomma fick vi info av vår reseledare - Bosse, min glada trevlige morbror. Vi skulle åka i ca 1 1/2 timme!!!! Många, inkl jag, började tänka och fundera på vart vi kunde komma att landa - samtidigt som jag hade väl i beräkningarna att Göran är en spjuver med glimten i ögat och busar/luras gäääärna! Efter ett tag kände jag igen mig och hade då två destinationer i huvudet. Öströö eller Ästad! Och hör å häpna - dagen innan hade jag vart för första gången på Ästad och nu var jag redan tillbaka! Men denna gången fick jag inte rida. Fast den fina gårdshunden mötte oss i lobbyn! Wow vilket ställe! Ästad är verkligen fantastiskt och dit kommer jag åka fler gånger! Gärna snart! ;)

Vi fick sitta ner vid ett fint dukat bord efter att ha sjungt för Göran och lämnat honom presenter.






En härlig tre-rätters med vilttema serverades! Mums! :)





Tyvärr, vet inte hur, så glömde jag min kamera hemma och fick hålla till godo med luren.

Efter den goda maten fick vi klä på oss för en uppfriskande promenad. När alla kommit ut fick vi varsin fackla. Fackeltåg över Ästad gård som slutade vi deras utespa. Där vid dammen fick vi lägga våra brinnande facklor i en låda som sedan flöt ut till mitten av dammen. Små lampor var tända och mjuk musik strömmade ur högtalarna. Det går inte riktigt att beskriva i ord men det var väldigt vackert och en skön stämning i sällskapet. Vi bjöds på ett fyrverkeri och fick sedan strosa runt lite och titta oss omkring! Ångbastur, jaccuzis m.m. Väldigt mysigt!

Väl tillbaka på restaurangen väntade en fin tårta, kaffe, te och avec av olika slag. Festen fortsatte med tal, små uppvisningar ( morbror Bosse imponerade (typ) med sin blockflöjt som tyvärr inte lät mycket, men han spelade med stor inlevelse) och presentöppning. När vi sen satt i bussen på väg hem med varsin kvällsmacka och dryck var vi mycket nöjda! Vilken fantastisk kväll! Väl värd den bäste - ett grymt kalas för en grym kille! :)









- Posted using BlogPress from my iPhone