Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

torsdag 8 december 2011

Hur mår du?

Är en vanlig fråga. Kan formuleras på många sätt. Den frågan ställer jag med - ofta. Men vad önskar vi för svar? Vad förväntar vi oss att få för svar? Och när vi får frågan då? Vad svarar man? Man, eller iallafall jag svarar oftast att allt är bra, eller ok, och att livet rullar på. Sant! Kanske inte hela sanningen, men vem önskar få HELA svaret?! ;) Kan ju liksom variera. Idag har vart en blandad dag.
Var och handlade blommor och bara slogs av en akut mammasaknad. Det där gapande tomma hålet i hjärtat gjorde sig påmint. Skumt att fira jul utan mamma. Jag älskar julen och alla små traditioner runtom. För mig handlar julen om traditioner, värme och familjen. Men familjen har ju smärtsamt nog krympt. Fast jag gillar julen ändå. Och barnen längtar! Så, trots att mamma kommer fattas oss så blir det jul med gran, mat och presenter!
"Life is not about waiting for the storm to pass - it's about learning how to dance in the rain"

Så, mina vänner - ta vara på dagen! Välj vad som är viktigast! Var rädd om de du bryr dig om - vänner är rikedom!




- Posted using BlogPress from my iPhone