Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

lördag 19 november 2011

Lördagen den 19/11-11

Vilken härlig dag!
Tyvärr inga bilder i detta inlägg men kommer ett snart med bilder från min och Miras stund i stallet idag :)

Dagen började helt underbart med mysfrukost med Mathias och Mirabelle. Nellie och Norah hade sovit hos morfar. Men nu var det verkligen inte så att det underbara var att fattas 2 barn - utan att bli hämtad av min underbara vän och svägerska Tina! Vi började med lite hemmaloppis av riktigt fräsha barnkläder. Fick köpt några julklappar till sessorna :) Sen rullade den supersnygga fräsha moderna volvon mot Frillesås. Jag körde. Spännande att köra "nya" bilar. Jag och den hitecha volvon verkade komma bra överens och kommer nog ta fler turer ;)
Vi åkte till en supermysig liten butik - helt i min stil! - Hav & Sand. Vågade inte fota inne i butiken, men wow! Härliga ramar, vackra lampor, fina figurer, ljuvligt porslin och snygga smycken. Där fanns ljus och lyktor, fina små detaljer.. ja det mesta faktiskt. Även massa snygga möbler! Köpte även här några små julklappar :) Me like - bigtime!

Sen brummade vi tillbaka mot Veddige och gjorde ett stopp i vår lilla men mycket charmiga blomsterbutik och inhandlade lite blommer och smådetaljer inför årets jul- och adventspyntande. Sen var det faktiskt dags att åka hem - även om jag egentligen var sugen på en sväng om de lokala loppisarna. Men min plånbok är mycket lycklig över att vi inte åkte dit med ;)

Väl hemma blev det lite lunch med familjen. Mysigt!
Sen klädde jag och Mira oss varmt och åkte till stallet. (se separat inlägg med bilder)

Väl hemma igen blev det dusch/bad och jag hann städa lite... Sen åkte vi till världens bästaste pappa/svärfar/morfar och åt mat med honom. Gott!!!
Mätta blev vi!!!

Och nu - om en liten stund ska jag och min älskade man lämna våra små kottar hos sin älskade morfar för att åka till Varberg och gå på bio!

SOM JAG VÄNTAT! ÄÄÄÄÄNTLIGEN ska jag se BREAKING DAWN - part1 !!!! Yeeeaaayyyy!