Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

måndag 21 november 2011

Vårdcentralen

.. i Veddige är ju ett trevligt ställe. Gjorde en liten utflykt dit idag. Har haft en grymt seg hosta som gett smärre huvudvärk m.m. Igår blev jag dessutom ännu tätare i luftrören. Jag vet att det kanske inte var den riktigt "brightaste" idéen att skaffa katt med tanke på mina allergier och historia med ansträngsningsastma. Men de är värda varenda tablett och jag hoppas verkligen att jag ska klara att ha dem kvar för jag älskar att ha dem här hos oss! Dessutom så har jag haft problem med astma innan med - utan katter. Har nu fått bricanyl och monsterhostmedecin! Så, håll tummarna! :)

Idag blev jag påmind om hur sårbara vi människor gör oss med all teknik. Jobbigt när det tekniska krånglar! Allt blir lite jobbigare och tar så mycket längre tid. Men sessorna var så duktiga och satt fint och spelade på sina DS och iPod. Tekniken var till god hjälp för dem när tekniken krånglade för de vuxna ;)



Våra barn får inte belöningar bara för att de uppför sig, men ibland ska de få lite extra uppmuntran slm idag! Underbara kottar som blev så lyckliga över nya tand ordrar! Hahaha!

Men jag håller med dem - det var fina tandborstar! Min favorit är den gröna med krokodilen på :)


- Posted using BlogPress from my iPhone