Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

måndag 26 september 2011

Surprise!

Jag började dagen med en härlig frukost på Blå dörren med fina Jenny!
Trevligt, och åh så goda deras baguetter är!

Efter den mysiga frukosten så åkte jag till Malin. Malin och jag är gamla klasskompisar sen 5:an. Vi har många minnen ihop. VI har spelat fotboll ihop, spelat innebandy med varandra, och mot varandra och spenderat många timmar i stallet ihop. Vi har även hunnit med att bråka och vara osams en del. Men när vi väl var vuxna tog vi upp kontakten och vänskapen igen och ses nu med jämna mellanrum. Det gillas väldigt mycket!
Igår skulle jag bara kika förbi lite snabbt och lämna av en liten påse, men blev inbjuden på en kopp kaffe, kladdkaka och småprat. Väldigt trevligt som vanligt :)

Sedan var det dags att åka och handla lite och när det var gjort var det precis lagom att möta upp Mirabelle efter skolan.
Tillsammans hämtade vi Nellie och Norah.
Alla tre tjejerna trivs mycket bra på skola/förskola :)

Väl hemma blev det lek utomhus för Sessorna. De hade mysmellis i trädgården. Picnic ;)
Under tiden så gjorde jag chokladmousse och en ost/skinkpaj inför kvällens lilla sittning.

Kl 18.00 parkerade jag hos fina svägerskan Tina. Ringde på findörren - vilket jag typ aldrig gör. Går alltid via "grovingången". När Tina öppnade fick hon ta emot fatet med all chokladmousse. Hon frågade förvånat vad det var?!
Hon och jag skulle ju bara ha mysig tjejkväll med fotbad - ensamma!
Jag berättade glatt att de små kopparna med mousse var till henne, mig.............. och till de andra som var på väg!
:O
Hihihi - vilken min!
-VA?! VILKA ANDRA!?
Då kunde jag glatt berätta att Sofie var på väg!.....(tystnad.....) och Kathe, Martina och Lena också. Dvs gamla kollegorna från Ringvägen-tiden!
Först blev Tina en aning... hmmm.. vad ska man kalla det?! Skräckblandad förtjusning! SÅ glad för att de skulle komma - samtidigt som perfektionisten inte hunnit städa det alltid lika fina huset, samt att hon inte sminkat sig.
.......... NO comments......
För er som inte vet kan jag berätta att hennes ostädade hus är finare än mitt städade....

Sen efter att Tina samlat sig och nu såg fram emot gästerna så dukade vi och inväntade resten av gänget.
Sedan hade vi en supermysig kväll med mycket pladder och goa skratt! Härligt!