Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

söndag 11 september 2011

Beslut!

Finns STORA beslut, och små beslut. Dagarna kantas av dem och vi formar våra liv efter de beslut vi tar. Vi har alltid ett val. Alltid!

Nu har jag tagit ett beslut. Ett riktigt stort!!! Det har legat och lurat i flera dagar och malt och malt. Jag har vänt in och ut på alla aspekter och vägt fördelar mot nackdelar i en känslig våg. Analyserat och tänkt. Känt och tänkt. Tänkt och känt....

Så, vad handlar det om? Vissa av er vet. Andra inte.
Jag blev erbjuden ett jobb. En 75% tjänst på en förskola ihop med en av mina närmaste vänner.

I slutändan - tack vare min stöttande och klarsynte man - bestämde jag mig för att följa magkänslan och min dröm!
Jag tackade nej till jobbet och fortsätter som planerat och önskar med mitt företag. Och fortsätter prioritera värdefull tid som mamma med våra underbara sessor!

Beslutet känns rätt och ger mig fjärilar i magen. Precis som det ska vara!
Det känns rätt!