Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

söndag 11 september 2011

Message from above...

Ibland när det är jobbigt tar jag fram detta och läser om och om igen medan tårarna rinner...

Tack Tina för att du sparade det samtalet i ditt minne och sedan gav det vidare till mig när jag behövde det...

söndagen den 16:e januari 2011

Tröstande meddelande!

Fick ett meddelande av min älskade svägerska och mycket goda vän!
Det var så fint, och gjorde mig helt varm inombords...
Vet inte hur jag ska beskriva känslorna jag kände när jag läste.. men tårarna rann..
Och ja... kärlek...
Älskade mamma!
Tack!

Och tack Tina för att du sparade detta tillfälle och dessa ord i ditt minne!

När det blir jobbigt kommer jag ta fram och läsa dessa rader om och om igen!


"Hej älskade Madde ♥
Jag kan tänka mig att du har det tufft nu och tänker och känner mycket. Jag tänker på dig och önskar att jag kunde bära lite av din börda ♥
Jag kom å tänka på en sak som du kanske skulle vilja veta och som kommer värma ditt hjärta när allt känns tungt och jobbigt. Det är som en liten hälsning från din mamma som jag vill förmedla till dig ♥
för förra sommaren när du ordnade det där helt underbara kalaset för killarna satt jag på bänken i er trädgård och pratade med Marianne. Jag var helt tagen av att du tagit dig tid och ordnat ett sånt fint kalas för våra killar...det är bara du som skulle ens komma på tanken att göra nåt sånt.......och det sa jag till Marianne. Då tittade hon på mig och sa:
Ja du Tina...det är bara sån Madde är......hon tänker alltid på andra i första hand. Jag fattar inte hur hon orkar ibland. Men hon har ett hjärta av guld och vill det bästa för dom hon älskar. Jag kan inte fatta att jag fått en sån dotter. Hon e fantastisk!!
Jag kan säga dig Madde att ögonen lyste av kärlek och stolthet när hon sa det och tittade bort där du stod. Du är precis den bästa och enda dottern hon någonsin kunde önska sig och hon var såååå stolt över dig. Hon ville inte att du skulle vara annorlunda på ett endaste sätt för i hennes ögon var du och är perfekt!!
Tänk på det när andra gnäller och klagar på att du vill sköta saker på ditt sätt......Marianne ville ha det på ditt sätt för hon älskade och älskar dig!!
Hon har uppsikt över dig och hela eran familj, det är jag säker på för ni var det bästa hon hade ♥
min mormor älskade citron fjärilar....hon sa alltid till mig att hon skulle hälsa på mig när hon inte fanns längre som en cirton fjäril. Jag tänker på henne varje gång jag ser en. Marianne kommer å hälsar på er oxå....och det kan kännas som en tröst ibland....du vet bäst vad hon kommer som ♥
Hoppas du kan känna tröst i att veta dessa små ord din mamma sa om dig...för det var ord som skimmrade av kärlek till dig ♥

Finns här om du behöver mig ♥ ♥
älskar dig ♥ ♥"