Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

torsdag 29 september 2011

Splittrad!

Idag är en SÅN dag!
Svårt att koncentrera mig och fokusera!
Tänker lite på det ena, lite på det andra... och så lite på nåt helt annat...
Tänker på födelsedagen som närmar sig - hur ska den firas - vilka ska man bjuda, vad ska man bjuda på och vad ska jag önska mig?!
Tänker på mamma. Tänker på familjen. Tänker på jobbet. Hur ska jag ta mig frammåt (jag vet hur man tar sig frammåt!) Undrar varför det går så sakta (jag vet svaret) Undrar vad jag ska göra annorlunda (jag faktiskt det svaret med...) SÅ - varför tänka så mycket?! Jag vet ju!

Och så maler det lite till...
Lite jobb, lite diskmaskin, lite tvätt, börjar plötsligt sortera leksaker...
Plingar till i telefonen...

FOKUS!!!!!!!!!!!!

Start by doing what´s necessary, then do the possible and you end up doing the impossible!

Fokus fokus FOKUS!

Bara att samla ihop sig, sluta tänka och bara göra!

SÅ jobbigt annars i slutet av dagen och det känns som om jag inte gjort nånting alls - fastän jag gjort massor - fast i minidoser!
Känns bättre att ha gjort en grej - ordentligt!

SÅ - varför sitter jag fortfarande här?!
Lyft på häcken sötnos och gör ditt jobb!

OK! - Let´s go then! ;)