Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

fredag 30 september 2011

Mix & match

Wow vilket jobb jag har som gör detta livet möjligt!
Ungefär så här kan min dag se ut...

Började med att gå upp och göra frukost till tjejerna.
När jag ändå är i köket förbereder jag även skolväskan för Mira. Bra med veckobladet på kylskåpet så att man har koll varje dag på vad som händer :)

Och medan de äter så tar jag fram deras kläder som de sedan tar på sig medan de tittar på morgon Bolibompa. Medan de klär sig kan jag göra mig själv iordning lite snabbt.

Sen går ofta den där sista kvarten innan man ska iväg fort och vi får fort ta på oss jackor, skor och kasta oss ut i bilen för att hinna i tid ;)

Lämna Mirabelle på skolan.
Och tre dagar i veckan lämnar jag sedan Nellie å Norah på förskolan. Men två dagar, som idag är de lediga och får följa med hem igen. Då jobbar jag hemma. Idag har jag haft kundbesök. En go vän har vart här och shoppat ny härlig make-up. Under tiden så leker tjejerna glatt själva...


Och när Emma handlat klart så satte vi oss och tog en kort mysig fika ihop med bullarna som Emma tagit med!

Nu sitter Nellie o Norah och pysslar en stund medan jag bloggar. Och sen ska vi äta lunch ihop!

Efter lunchen blir det lite lek, och jag kommer passa på att förbereda väskan inför kvällens SPA-klass.
Sen är det dags att hämta Mirabelle från skolan.
Och kanske gör vi så att vi traskar bort och hälsar på Rosanna och Nova en stund :)

Sen ska alla sessorna och Mathias åka till min käre far medan jag ska jobba.

Ikväll kommer 4 härliga kvinnor få sitter ner i lugn och ro och få njuta av fotbad, ansiktsmask och pyssla om händer och läppar med ljuvliga kurer!

Jag jobbar oftast inte på fredagkvällar, men har idag gjort ett undantag och ser fram emot en mysig kväll!

Så, så kan en vanlig dag i mitt liv se ut!
Lagom va?! :)

Underbart att kunna forma veckorna och dagarna efter familjen och våra behov.
Jag mixar och matchar ihop jobb med familjetid och evenemang så att livet får en perfekt blandning!
Älskar att äga min tid, att äga mina dagar och få prioritera familjen och dessutom ha ett jobb som ger mig glädje, energi och låter mig möta trevliga kvinnor :)
Om man dessutom får omge sig av lite bling, väskor, snygga skor, en massa härlig make-up, sköna produkter och fantastiska vänner/kollegor så gör det ju inget sämre ;)
Och kollegorna, ja, många av dem handplockar och väljer jag ju själv... och det finns platser kvar i vårt härliga växande team....

- Posted using BlogPress from my iPhone