Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

måndag 1 oktober 2012

Tandlagning!!!!!

Såååååå stolt!!!!
Nu har min stora vackra sessa en upplevelse som inte jag har! Hon har lagat ett hål!
Kan lova att jag var mer nervös än hon. Jag har inte ont av besök hos tandläkaren men min dotter kan vara lite dramatisk och jag har hört att lagning av tänder inte är en trevlig upplevelse...
Men det hela sköttes såååå smidigt, mjukt och pedagogiskt så det var inte ett dugg dramatiskt. Visst var det lite läskigt innan, men när jobbandet satte igång flöt det smidigt!
Mira fick först veta allt som skulle hända....


Hon fick titta på verktygen och prova de olika vattensugarna...


Sen fick hon hålla (nypa på) mammas hand! (ja, för er som känner henne - hon gör fortfarande så när hon är ledsen,orolig,trött eller bara gosig)


Sen lagades hålet!!! Borren kittlade och gjorde så huvudet vibrerade! Kul tyckte hon....


Sen skulle hålet fyllas....


.... och fyllningen härdas!!! Klart!!!


Nöjd och stolt tös!!!
Stolt och lättad mamma!!

- Posted using BlogPress from my iPhone