Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

onsdag 31 oktober 2012

Halloween!

Vilken tråd det blev på fb!

Jag vet att Halloween är idag. Alltid den 31/10.
Jag vet att det är All helgona på lördag. Då ska vi göra fint hos mamma och sätta dekorationer hos morfar och Mariette.
Jag vet att de inte är samma "högtid"
Jag vet skillnaden.
Men jag vet också att varje år kommer barn och knackar på dörren olika dagar, och undrade därför vilken dag andra skickar ut sina barn.
En del har ju valt att låta dem gå ut fredag/lördag istället för som ikväll en vardag.
Samma diskussion varje år. Men nästa år vet jag ;)

Vi firar ju ändå lite halvdant i Sverige - om man ens kan kalla det firande. Nästa år hoppas jag vi kan åka till Hagerstown och uppleva en riktig amerikansk Halloween!
I USA firar man ordentligt :)

Idag blir det alltså till att bunkra godis och sätta ut en stor fin pumpa!

Glad Halloween på er :)


- Posted using BlogPress from my iPhone