Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

tisdag 16 oktober 2012

Heja Sverige!!!!

Som ni vet är inte fotboll på tv det mest spännande jag vet...
Råkade slå på kanalen med den viktiga matchen mot ett starkt Tyskland. Bortamatch i Berlin.
När vi kommer in i matchen är det en bit in på andra halvlek och Sverige ligger under med 4-0. Toppen, tänkte jag. Ser ju strålande ut - not!
Men vi slötittar lite - och plötsligt smäller Kung Zlatan till och bränner in ett mål!!!
Kul!! Och sen, kort stund senare smäller det till igen!
Och sen igen!!! Plötsligt har Sverige plockat in 3 mål på typ en dryg kvart!!! Helt galet ju!!!
Sen bränner nån ny kille ett guldläge och jag tänkte att det var surt med en sån upphämtning och vara så nära att spela lika...

Men! Det var inte över!
It's not over til it's over - i sista minuten...
Pang!! Elm sätter målet precis innan domaren blåser av och Sverige har hämtat upp ett 4-0 underläge till lika!!!
Riktigt fett faktiskt!!! Imponerande!!

Och det påminner om att man aldrig ska ge upp! Kämpa hårt tills matchen blåses av!
It's not over til it's over!
Miraklernas tid är inte förbi!
Så oavsett om du spelar en viktig match eller står mitt i ett jobbigt dilemma i livet - om det ser nattsvart ut - ge inte upp!
Kämpa på - plötsligt kan det vända...








- Posted using BlogPress from my iPhone