Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

lördag 6 oktober 2012

Älskade Mettan...

Idag skulle vi firat min älskade kusin Mariettes 35:e födelsedag... Men i maj 2007, dvs ett halvår innan hennes 30-årsdag somnade hon ifrån oss medan hon sov.
Hon finns ofta i mina tankar och alltid i mitt hjärta.
Mariette var till storleken en liten dam - men en av de största personligheterna jag haft äran att känna. Vi stod varandra väldigt nära och kände varandra utan och innan... Hon var en sån person som trots sina funktionshinder lärde många hon mötte mycket om livet och lämnade djupa spår efter sig! Trots sina fysiska begränsningar visade hon världen att de enda begränsningar en människa har är de man sätter för sig själv! Hon levde ett rikt kärleksfullt och mycket aktivt liv! Full fart! Alltid!
Min Mettan älskade musik, skapande, bus, fart och allt sött hon fick äta! Hon älskade livet! Och vi älskade henne...
Nu är hon i himlen i sällskap av mamma och morfar. De är alla tre mycket saknade.... I våra hjärtan för alltid!
Grattis Mariette! Fira ovan molnen med massa gott att äta å dricka!!



- Posted using BlogPress from my iPhone