Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

tisdag 2 oktober 2012

Morr!!!

Åh - dumma dumma dumma älskade katt!
SLUTA att släpa in döda och levande djur i MITT hem!
Uppskattas inte!
Tack o lov att jag iaf jobbar hemifrån (oftast) på dagarna!
Idag när jag satt mig till ro och skulle ta tag i dagens sysslor hörde jag ett himla oväsen i hallen!
Kollade - och vad får jag se?!
En skräckslagen liten fågel som flyr från monsterkatten Shimmer!
Dun och blodstänk i hallen!
Fågeln sätter sig och andas i trappan, medan Shimmer sitter 20cm ifrån och stirrar på den!
Får fatt i en handduk och sveper in fågeln i - mitt framför ögonen på en irriterad och förvånad katt!
Släpper ut fågeln på trappen och hoppas att den flyger iväg.....?!
Fram med dammusgare och mopp! Storstädning!
USCH USCH USCH!!! Äckligt!!!
Tänk om jag inte vart hemma! Skulle denna jakt och slakt pågå i mitt hem då?! Spännande - NOT!

När jag sen tittade ut var fågeln borta.
Sekunden senare ser jag Shimmer leta febrilt. Så, för hoppningsvis kunde den lilla pippin flyga hem och vila upp sig efter denna pers!

NU ska jag iaf samla ihop mig och ta tag i det jag höll på med innan detta drama satte igång!!

Dumma dumma dumma älskade katt!!! Sluta släpa hem dina byten, om du nu tvunget måste jaga....