Välkommen att följa mig genom mina dagar som mamma, fru, dotter, egenföretagare.. och bara Madde! Detta blir som min öppna dagbok med stora och små funderingar, åsikter och bilder...

tisdag 5 juni 2012

Pinsamt!

Ja, de är som alla andra barn!
Och vad gör A L L A barn... Om sånna sa Emil i Lönneberga - De bare ble!
H Y S S!
Ibland medvetna, och ibland - ja, ibland bara blir de.
Just denna gången chockades jag.
Nog för att jag inte tror att mina barn på nåt sätt är "bättre" eller mer "lydiga" än andra barn - men vissa grejer.. som denna...
Blir lite småirriterad och upprörd nu när jag tänker på det!
Igår var jag ordentligt arg!
Så dumt så dumt så dumt! Galet onödigt!
Önskar att vissa grejer testades hemma istället för hos nån annan!

Var på kalas. Barnen var ute och lekte. Och vi har drillat våra från start med det ena och det andra... Som t ex just det som sen hände.
Och  - kom till saken tänker ni - jo... så här var det!
Från ingenstans - vet inte varför eller vem som började, eller vad som fick dem att just kasta den första stenen!
Just det - kasta sten! Inte såååå farligt kanske ni tänker. Och nä, förvisso inte på något levande, eller mot hus med fönster - men nog så illa. Mot ett större fordon!
Klart att det blev ett och annat fult märke!

Pinsamt! Skämdes å mina vackra barns vägnar - och arg blev jag! Tokarg! V A R F Ö R!?! Var får man idéen ifrån liksom!?

Från start har vi drillat dem med att stenar får man inte kasta - och absolut inte mot andra människor, djur eller bilar!
Och de har heller inte gjort det - förrän nu!

Anyway - som tur var så har vi pratat ut om detta med föraren av fordonet... och barnen fick sig en hyfsad skrapa. Jag hoppas att de aldrig gör om det!

O well... vad säger man.. barn är barn... och hyss, ja de bare blir.... Suck å stön.. That´s life!

Toppen, jag har normala barn ;)